Amarok neprojevuje svůj charakter pouze designem exteriéru, ale podstatná část jeho kvalit je ukryta pod kapotou motoru: například nový velmi výkonný motor 2,0 l BiTDI 132 kW/180 k s technologií Common Rail. Se stálým pohonem všech kol 4Motion, inovativní osmistupňovou automatickou převodovkou a mimořádným krouticím momentem 420 Nm nabízí více než dostatečnou sílu při jízdě v terénu. Automatická převodovka a listová pera „Komfort“ jsou zárukou uvolněného cestování a zvýšeného pohodlí při jízdě po silnicích. Avšak rovněž TDI motory s výkonem 90 kW/120 k či výkonnější verze 132 kW/163 k – oba s technologií vstřikování paliva Common Rail – v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou dokazují svou zcela výjimečnou sílu. Amarok s jedním z těchto agregátů ve spojení s přiřaditelným pohonem všech kol a listovými pery „Heavy-Duty“ dojede téměř kamkoliv. Chcete-li Amarok využívat převážně pro jízdu na polních a nezpevněných cestách mohou být sériově dodávaná listová pera „Komfort“ doplněna stálým nebo přiřaditelným pohonem všech kol 4Motion.

Pohon zadní nápravy. Při akceleraci se zvyšuje zatížení zadní nápravy, což zlepšuje kontakt jejích kol s vozovkou. Současně při pohonu zadní nápravy není na přední kola přenášen krouticí moment motoru, což má příznivý vliv na řízení automobilu.

Přiřaditelný pohon všech kol 4Motion znamená spolehlivou trakci na jakémkoli povrchu. Po aktivaci prostřednictvím tlačítka rozděluje výkon motoru na obě nápravy rovnoměrně v poměru 1 : 1 a zlepšuje tak záběr. V náročném terénu a v prudkých stoupáních může být navíc ještě zapojena přiřaditelná redukce převodovky. Elektronický stabilizační systém pracuje i při zapnutém pohonu všech kol. Na zpevněných cestách se Váš vůz opět chová jako automobil s pohonem zadní nápravy.

Stálý pohon všech kol 4Motion s diferenciálem TORSEN umožňuje maximálně využít všech výhod tohoto pohonu pro dynamickou jízdu jak po zpevněných cestách, tak v terénu.