​ŠKODA dodala zákazníkům v prvním čtvrtletí tolik aut jako nikdy předtím: od ledna do března celkem 283 500 vozů, tedy o 2,5 % více než ve stejném období loňského roku.
​V březnu vzrostly dodávky o 2,1 % na 108 500 vozů (březen 2016: 106 300). Jedná se o nejlepší měsíční prodejní výsledek ve 122leté historii podniku a poptávka po vozech ŠKODA byla výrazná obzvláště v Evropě.

„ŠKODA v prvním čtvrtletí úspěšně pokračovala ve svém růstovém kurzu. Vytvořili jsme tím dobrý základ pro další růst v příštích měsících,“ říká Werner Eichhorn, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO odpovědný za prodej a marketing. „Nové nejlepší hodnoty jsou výsledkem atraktivní modelové palety a velkého úsilí zaměstnanců. Další impulzy očekáváme od postupného zavádění modelu ŠKODA KODIAQ na další trhy. Zájem zákazníků o naše nové SUV je velký. V prvních týdnech bylo dodáno zákazníkům již 4 700 vozů,“ pokračuje Eichhorn.

V západní Evropě vzrostly dodávky vozů zákazníkům v březnu o 7,9 % na 53 600 vozů (březen 2016: 49 600 vozů). V prvním čtvrtletí stoupl prodej v tomto regionu o 6,6 % na 122 600 jednotek (2016: 115 000 vozů). Na nejsilnějším evropském trhu v Německu posílila ŠKODA v březnu o 4,5 % a dodala tak zákazníkům 17 100 vozů (březen 2016: 16 300 vozů). V prvním čtvrtletí pak o 4,9 % více, celkem 40 800 vozů (2016: 38 900 vozů). Dvouciferné přírůstky zaznamenala ŠKODA v prvních třech měsících roku také v Itálii (6 700 vozů; +20,9 %), Rakousku (6 200 vozů; +19,1 %), Švédsku (4 000 vozů; +13,4 %) a Francii (6 200 vozů; +10,6 %).

Ve střední Evropě dosáhla ŠKODA v březnu růstu o 14,5 % na 18 900 vozů (březen 2016: 16 500 vozů). V prvním čtvrtletí pak došlo k růstu o 14,9 % na 52 900 vozů (2016: 46 100 vozů). Na domácím trhu v České republice vzrostl prodej v březnu o 9,8 % na 8 800 vozů (březen 2016: 8 000 vozů) a v prvním čtvrtletí o 12,3 % na 24 600 vozů (2016: 21 900 vozů). Také v Polsku (17 500 vozů; +18,1 %), Maďarsku (3 000 vozů; +16,0 %) a na Slovensku (5 000 vozů; +13,8 %) dokázala značka v prvním čtvrtletí značně růst.

Ve východní Evropě bez Ruska rostla ŠKODA v březnu o 9,0 % a dodala tak zákazníkům 3 300 vozů (březen 2016: 3 000 vozů). První čtvrtletí uzavřel český výrobce s nárůstem o 14,2 % na 8 500 dodaných vozů (2016: 7 400 vozů). Dodávky zákazníkům na Ukrajinu v tomto období vzrostly o 114,7 % na 1 200 vozů (2016: 600 vozů).

V Rusku zaznamenala ŠKODA v březnu přes přetrvávající náročné tržní podmínky lehký růst o 0,7 % na 4 900 vozů (březen 2016: 4 800 vozů). Dodávky zákazníkům v celém prvním čtvrtletí pak vzrostly o 1,9 % na 12 700 vozů (první čtvrtletí 2016: 12 500 vozů).

Na svém celosvětově největším trhu v Číně dodala ŠKODA v březnu zákazníkům 21 800 vozů (březen 2016: 25 600 vozů; -14,8 %). V prvním čtvrtletí tohoto roku dodala česká automobilka celkem 66 800 vozů (první čtvrtletí 2016: 75 400 vozů; -11,4%). Tento vývoj lze podstatnou měrou vysvětlit zvýšením daňové zátěže pro několik segmentů vozů, v nichž je zastoupena také ŠKODA. Společnost ŠKODA AUTO tento vývoj očekávala a předpokládá, že se poptávka v druhém čtvrtletí opět normalizuje.

Co se modelových řad týká, zaznamenávají zejména vozy ŠKODA SUPERB, RAPID a FABIA značné přírůstky. Vlajková loď značky, ŠKODA SUPERB, posílila v prvním čtvrtletí o 18,9 % na 38 300 dodaných vozů. Dodávky vozů modelové řady RAPID vzrostly ve stejném období o 6,8 % na 51 800 jednotek. I malý vůz FABIA zaznamenal v prvním čtvrtletí výrazné přírůstky (54 600 vozů; +10,2 %). Dodávky vozu ŠKODA CITIGO klesly během prvních třech měsíců kvůli nastávající modelové změně o 0,3 % na 9 700 vozů. Stejně tak poklesly prodeje vozu ŠKODA YETI (21 500;
– 20,0 %), jehož následník bude veřejnosti poprvé představen v polovině května. Dodávky vozu ŠKODA OCTAVIA klesly v prvním čtvrtletí dle očekávání o 6,3 % na 103 000 vozů. Důvodem je probíhající zavádění modernizovaného provedení a s ním spojená – přechodně omezená – disponibilita modelů na jednotlivých trzích.
Také ŠKODA KODIAQ je v současnosti postupně zaváděna na trh. Nové velké SUV značky bylo od začátku prodeje dodáno 4 700 zákazníkům.

Na autosalonu Auto Shanghai 2017, který se koná od 19. do 28. dubna, představí ŠKODA koncepční studii VISION E – pohled značky na individuální mobilitu budoucnosti. Emocionálně střižené, pětidveřové SUV-kupé dokáže ujet až 500 km pouze na elektrický pohon a umožňuje autonomní jízdu 3. úrovně.

Dodávky značky ŠKODA zákazníkům v prvním čtvrtletí 2017 (v jednotkách, zaokrouhleno, podle modelů; +/- v % oproti stejnému období loňskému roku):
ŠKODA OCTAVIA (103 000; -6,3 %)
ŠKODA RAPID (51 800; +6,8 %)
ŠKODA FABIA (54 600; +10,2 %)
ŠKODA SUPERB (38 300; +18,9 %)
ŠKODA YETI (21 500; -20,0 %)
ŠKODA CITIGO (prodej pouze v Evropě: 9 700; -0,3 %)
ŠKODA KODIAQ (4 700; – )

Dodávky značky ŠKODA zákazníkům v březnu 2017 (v jednotkách, zaokrouhleno, podle modelů; +/- v % oproti stejnému měsíci loňského roku):
ŠKODA OCTAVIA (37 000; -6,1 %)
ŠKODA RAPID (19 000; +3,8 %)
ŠKODA FABIA (22 100; +8,0 %)
ŠKODA SUPERB (13 800; +6,4 %)
ŠKODA YETI (8 800; -16,9 %)
ŠKODA CITIGO (prodej pouze v Evropě: 4 800; +6,8 %)
ŠKODA KODIAQ (3 000; – )

Další aktuality