ŠKODA dodala v červenci svým zákazníkům 83 700 vozů, to představuje jednoprocentní nárůst oproti roku 2015. Výrazně, o 92,7%, si polepšila třetí generace modelu ŠKODA SUPERB.
​V červenci letošního roku dodala ŠKODA svým zákazníkům na celém světě 83 700 vozů (červenec 2015: 82 800 vozů). V porovnání se stejným obdobím minulého roku to odpovídá nárůstu o 1 procento. Česká automobilka si polepšila zejména v Číně (plus 16,1 procenta) a v Rusku (plus 11,6 procenta). Vysoké oblibě se nadále těší ŠKODA SUPERB, jejíž odbyt je díky nárůstu o 92,7 procenta podstatně vyšší než v minulém roce.

„ŠKODA i v červenci udržuje růstový kurz,“ říká Werner Eichhorn, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO zodpovědný za oblast prodeje a marketingu. „Na všech trzích vidíme, že naše mladá modelová paleta stále častěji oslovuje i nové skupiny zákazníků.“ ŠKODA bude pokračovat v rozvoji své modelové palety i v následujících letech. V této souvislosti značka dále posílí svou pozici v důležitém segmentu SUV. ŠKODA KODIAQ, nové SUV větší než ŠKODA YETI, bude mít světovou premiéru 1. září v Berlíně. Prodej modelu bude zahájen v únoru 2017.

V západní Evropě zaznamenala ŠKODA v červenci s 32 700 dodanými vozy pokles prodejů o 8,7 procenta, jak bylo ostatně očekáváno. Tento vývoj způsobilo zejména přerušení výroby v českých výrobních závodech během třítýdenní celozávodní dovolené (4. – 22. července). V Německu si pro nový vůz značky ŠKODA přišlo 10 500 zákazníků (v porovnání s minulým rokem mínus 19,7 procenta). Dvouciferného růstu dosáhla značka v červenci jak v Itálii (1 600 vozů; plus 11,0 procenta), tak i ve Finsku (900 vozů; plus 23,1 procenta) nebo ve Velké Británii (6 100 vozů; plus 12,5 procenta).

Ve střední Evropě byla ŠKODA v červenci s 13 900 dodanými vozy lehce pod úrovní loňského roku (mínus 4,2 procenta). I zde dle očekávání vývoj prodejů ovlivnilo přerušení výroby v důsledku celozávodní dovolené v českých závodech. Na domácím českém trhu si nový vůz značky ŠKODA vyzvedlo 7 100 zákazníků (mínus 8,1 procenta). Pozitivně se dodávky v červenci pro značku naopak vyvíjely v Chorvatsku (červenec 2016: 300 vozů; plus 45,6 procenta), Maďarsku (červenec 2016: 900 vozů; plus 4,5 procenta) a ve Slovinsku (červenec 2016: 500 vozů; plus 9,6 procenta).

Ve východní Evropě bez Ruska zvýšila ŠKODA dodávky zákazníkům v červenci o 11,2 procenta na 3 100 vozů (2015: 2 800 vozů). Ve stejném období se vozy značky ŠKODA těšily rostoucí poptávce také v Rusku: Odbyt vzrostl o 11,6 procenta na 4 700 vozů (červenec 2015: 4 200 vozů).

Díky kompletně modernizované modelové paletě se v červenci vyvíjel odbyt v Turecku a Izraeli mimořádně dynamicky. Zde dodávky vozů zákazníkům v porovnání se stejným měsícem minulého roku vyšplhaly o 22,8 procenta na 2 200 vozů (červenec 2015: 1 800 vozů) respektive o 45,8 procenta na 2 700 vozů (červenec 2015: 1 800 vozů). Tím ŠKODA v obou zemích navzdory trendu místních trhů (Turecko: minus 29 procent; Izrael: minus 11,9 procenta) výrazně rostla.

Také na svém nejsilnějším trhu, v Číně, zaznamenala ŠKODA ve srovnání se stejným měsícem minulého roku opět výrazného nárůstu. Dodávky zákazníkům vzrostly o 16,1 procenta na 21 400 vozů (červenec 2015: 18 400 vozů).

Dodávky vozů značky ŠKODA zákazníkům v červenci 2016:
(v kusech, zaokrouhleno, dle jednotlivých modelů; +/- v %
oproti stejnému měsíci minulého roku)
ŠKODA CITIGO (prodej pouze v Evropě: 3 400; -1,7 %)
ŠKODA FABIA (15 500; -13,4 %)
ŠKODA RAPID (16 100; +16,8 %)
ŠKODA OCTAVIA (32 200; -5,7 %)
ŠKODA SUPERB (9 500; +92,7 %)
ŠKODA YETI (7 000; -11,1 %)

Další aktuality