Volkswagen bude od roku 2018 novým partnerem unie evropských fotbalových asociací UEFA, a pokračuje tak ve své dlouholeté historii podpory kopané. V rámci čtyřleté smlouvy bude společnost doprovázet jako „oficiální partner pro mobilitu na turnajích UEFA pro národní týmy“ také mistrovství Evropy UEFA EURO 2020™, které se bude u příležitosti 60. výročí turnaje poprvé konat ve 13 zemích. Angažmá v nejoblíbenějším sportu na světě poslouží především jako komunikační platforma při uvedení modelové řady I. D. na trh, která bude od roku 2020 tváří nové rodiny elektromobilů Volkswagen.

Dr. Herbert Diess, předseda představenstva značky Volkswagen, k tomu říká: „Žádný sport není tak silný a nespojuje tolik lidí jako fotbal. Mistrovství Evropy 2020, které se bude hrát napříč celým kontinentem, je navíc fantastickým projektem. Naší mobilitou a kreativitou chceme přispět k výstavbě mostů mezi všemi zeměmi a fanoušky fotbalu.“

Volkswagen je doma na všech silnicích mezi Atlantikem a Uralem, mezi Špicberky a Sicílií. V uplynulém roce bylo zákazníkům v Evropě předáno 1,7 milionu osobních vozidel Volkswagen. Ve všech 55 členských státech UEFA jsou nabízeny osobní automobily s logem VW. Automobilová značka kromě toho provozuje 21 výrobních závodů se 150 000 zaměstnanci v sedmi zemích kontinentu.

Guy-Laurent Epstein, marketingový ředitel UEFA, se těší na partnerství se značkou Volkswagen: „Jsme hrdí, že máme na své straně tak velkou evropskou značku s tak upřímnou vášní pro fotbal. V mimořádné míře to platí s ohledem na úkoly, které před námi stojí, protože UEFA EURO 2020 bude klást nejvyšší požadavky na mobilitu. Tento turnaj je postaven na velkolepém nápadu a inovativním konceptu. A na této napínavé cestě máme velkou radost z podpory značky Volkswagen.“

Volkswagen zapustil do evropského fotbalu hluboké kořeny. Národní fotbalové svazy Francie (FFF) a Švýcarska (ASF/SFV) již jezdí ve vozech Volkswagen – a od roku 2019 se mezi ně zařadí i Německo (DFB).

Rozšíření angažmá ve fotbale má podpořit realizaci strategie společnosti pro budoucnost. Herbert Diess k tomu říká: „Fotbal se hodí ke značce Volkswagen jako žádný jiný sport. Fotbal se hraje v téměř každé zemi a nezná hranice mezi třídami – stejně jako naše automobily. Díky tomu je pro nás ideální příležitostí ke zviditelnění našeho nového směřování v mezinárodním měřítku. Vyjádřeno fotbalovou terminologií bude totiž Volkswagen v příštích letech hrát ofenzivně. Koneckonců stojíme z hlediska modelů a elektrické mobility před největší ofenzivou v historii naší značky.“

Kromě turnaje UEFA EURO 2020™ se bude Volkswagen angažovat také v dalších fotbalových turnajích nejvyšší úrovně. Partnerství s UEFA zahrnuje rovněž mistrovství Evropy ve fotbale žen (UEFA Women’s EURO), juniorská mistrovství Evropy U21 (UEFA Under 21 Championships), EURO ve futsalu a v neposlední řadě také finálové zápasy nově vytvořené Ligy národů UEFA, která se bude poprvé hrát v roce 2019. Kromě toho smí Volkswagen využívat různá práva ke kvalifikačním zápasům na UEFA EURO 2020™. Smlouva o postavení „oficiálního partnera pro mobilitu na turnajích UEFA pro národní týmy“ zahrnuje mimo jiné reklamní opatření, digitální práva, vstupenky a možnosti poskytování pohoštění pro hosty. Do období trvání smlouvy spadá více než 500 zápasů.

Jürgen Stackmann, člen představenstva značky Volkswagen, zodpovědný za prodej, k tomu říká: „Sponzorováním turnajů UEFA pro národní týmy se vydáváme u příležitosti zahájení prodeje modelu I. D. novou cestou. V rámci uvedení naší nové generace velmi inovativních elektromobilů na trh využije značka Volkswagen poprvé komunikační platformu, která přesahuje hranice zemí a vyvolává pozitivní zájem nejen v celé Evropě, ale i v zámoří. Naše radostná očekávání jsou obrovská!“ Pro Volkswagen otvírá velké možnosti právě turnaj UEFA EURO 2020™. Stackmann k tomu dodává: „Samozřejmě zapojíme do dění všechny evropské trhy i 3000 našich prodejců na celém kontinentu. Středem pozornosti však pro nás budou fanoušci fotbalu, a tím i naši zákazníci. Chceme jim představit atraktivní řešení pro jejich mobilitu.“

Další aktuality