Arteon rozšiřuje nabídku modelů značky Volkswagen směrem vzhůru

Světová premiéra v Ženevě. Volkswagen rozšiřuje svou produktovou řadu o avantgardní gran turismo, nový Arteon. Světové veřejnosti bude Arteon, který na trhu zaujme postavení nad modelem Passat, poprvé představen na Ženevském autosalonu (9. až 19. března). Šéfdesignér značky Volkswagen Klaus Bischoff k tomu říká: „Arteon kombinuje designérské prvky klasického sportovního vozu s elegancí a nabídkou prostoru sedanu se splývavou zádí. Je to avantgardní manažerské gran turismo, které uchvátí srdce a přesvědčí rozum.“

Gran turismo. Tobias Sühlmann, zodpovědný za vnější design modelu Arteon, uvádí: „Atletický styl modelu Arteon završuje mimořádně funkční celkový koncept. Tvary se zde progresivně snoubí s funkcí. Díky svému dlouhému rozvoru, daleko dozadu protažené linii střechy, designu se splývavou zádí ve stylu kupé a velkému zadnímu víku nabízí toto gran turismo v porovnání s klasickým sedanem více prostoru a variability.“ Pětimístný Arteon tak představuje avantgardní alternativu – automobil pro všechny řidiče, kteří sázejí na sportovní a praktický pětidveřový sedan se splývavou zádí, dokonalými tvary a progresivní technikou.

Dokonalé proporce. Nový Arteon vznikl na konstrukčním základě modulární platformy MQB pro vozy s motorem uloženým vpředu napříč. Tato koncepce uspořádání poháněcího ústrojí ponechává velkorysý prostor pro interiér. Rozvor modelu Arteon je 2841 mm. Patřičně krátké a přitažlivé jsou převisy karoserie sedanu se splývavou zádí, který má vnější délku 4862 mm. Arteon má vnější šířku 1871 mm a výšku 1427 mm. Vzájemným poměrem uvedených rozměrů vznikly dynamické proporce jako ideální základ pro práci designérů značky Volkswagen.

Charismatický Arteon vyzařuje dynamiku. Mezi nejdůležitější stylistické prvky charismatického Arteonu patří zcela nově vyvinutá přední partie. Výjimečným znakem je kapota motoru, která je protažena daleko dopředu a po stranách přesahuje do obou blatníků, společně s maskou chladiče, která zabírá celou šířku vozu. Sériově dodávané přední světlomety LED a světlomety LED pro denní svícení přitom plynule přecházejí do chromovaných příček masky chladiče a kapoty motoru. Vzniká tak design přední partie, za který by se nemusel stydět ani sportovní vůz nejvyšší úrovně.

Ryzí styl sportovního vozu. Podobně jako u sportovního vozu jsou navrženy fascinující ramenní partie na zádi, svalnaté blatníky a výrazně tvarované podběhy kol obklopující až 20“ kola z lehké slitiny. Ryzí styl sportovního vozu se odráží také v ladné siluetě.

Passat, Arteon, Phideon. Arteon se v rámci produktové řady značky Volkswagen řadí nad modelovou řadu Passat, která je na celém světě nabízena v různých verzích. Nad modelem Arteon pak stojí Phideon, vyvinutý speciálně pro Čínu. Nové gran turismo značky Volkswagen bude vyrábět německý závod Emden. Jeho výhodou je blízkost přístavu pro vývoz na zámořské trhy. Pro model, jako je Arteon, je to velmi výhodné, protože s jeho prodejem se počítá v téměř všech zemích na světě, v nichž hraje tato třída důležitou roli. Prodej bude zahájen již letos v létě. Pomyslný startovní výstřel zazní v polovině června na německém trhu. Předprodej v prvních evropských zemích bude spuštěn souběžně se světovou premiérou modelu Arteon v Ženevě.

Inovativní, hospodárný a praktický. Arteon přináší novou interpretaci konceptu „gran turismo“ svou kombinací avantgardního designu, sportovního charismatu, mimořádné variability a velkorysé nabídky prostoru. Mezi největší přednosti patří mimo jiné vynikající prostor pro nohy vzadu a objem zavazadlového prostoru 563 až 1557 litrů. Po technické stránce boduje nový Volkswagen šesti mimořádně úspornými motory (rozsah výkonu od *110 kW/150 k do 1206 kW/280 k), pohonem předních nebo všech kol a digitalizovanými zobrazovacími a ovládacími prvky. K nim se řadí zcela digitální a programovatelný panel přístrojů Active Info Display, průhledový displej a nový informační a zábavní systém „Discover Pro“ s 9,2“ skleněným displejem a ovládáním gesty.

Interaktivní asistenční systémy se schopností předvídat. S avantgardním celkovým konceptem modelu Arteon ladí jeho inovativní asistenční a komfortní systémy, což dokládají tři novinky v této oblasti. Nová generace adaptivního tempomatu ACC nyní zohledňuje mimo jiné omezení rychlosti, resp. data o průběhu trasy a automaticky přizpůsobuje rychlost jízdy. Nové natáčecí světlomety s dynamickým, předvídavým řízením rozpoznávají na základě dat GPS a průběhu trasy z navigačního systému, že se blíží zatáčka, a osvětlí ji ještě dřív, než řidič otočí volantem. Další zvýšení bezpečnosti přináší druhá generace asistenta pro stav nouze (Emergency Assist). Postihne-li řidiče zdravotní indispozice, zajistí asistent v rámci systémových omezení nejen zpomalení vozidla, ale také jeho řízení, pokud to vzadu jedoucí vozidla umožní, přičemž se s vozidlem zařadí až do jízdního pruhu zcela vpravo.

Tři výbavové linie umožňují vysoký stupeň individualizace. Arteon je navzdory své progresivní koncepci cenově atraktivním automobilem. Kromě vstupní verze s velmi kvalitní výbavou bude gran turismo nabízeno ve dvou exkluzivních výbavových liniích „Elegance“ a „R-Line“. Jejich označení dokonale vystihují výsledný charakter. Sériová výbava verze Arteon Elegance se vyznačuje mimořádnou elegancí. Jak je pro modely Volkswagen R-Line typické, klade Arteon R-Line naopak ještě větší důraz na sportovní vlastnosti. Na základě těchto tří výbavových linií si mohou zákazníci tento model se splývavou zádí dalekosáhle individualizovat. Výbava na přání zahrnuje mimo jiné panoramatické výklopné a posuvné střešní okno, třízónovou automatickou klimatizaci („Air Care Climatronic“ včetně senzoru kvality vzduchu a filtru alergenů), masážní funkci pro sedadla vpředu, vyhřívání volantu a dvoubarevné čalounění kůží Nappa.

Šest motorů poskytuje nejvyšší výkony od *150 k do 1280 k. Nový Arteon bude uveden na trh s šesti motory, které disponují přímým vstřikováním paliva a přeplňováním turbodmychadlem. Všechny motory jsou čtyřválce. Zážehové motory (TSI) a vznětové motory (TDI) jsou v prvních dvou výkonových stupních nabízeny s identickými hodnotami výkonu *110 kW/150 k, resp. *140 kW/190 k. Nejvýkonnější jednotka TSI je vyladěna na nejvyšší výkon 1206 kW/280 k, u vrcholného TDI to je 2176 kW/240 k. Zcela novou konstrukcí je vstupní zážehový motor *1.5 TSI Evo, který se vyznačuje mimořádnou hospodárností, mimo jiné díky systému variabilní deaktivace válců ACT.

Dvouspojková převodovka pro všechny verze. Všechny motory lze kombinovat s automatickou dvouspojkovou převodovkou DSG (motor TSI/*110 kW bude v Německu nabízen pouze s mechanickou převodovkou). U TSI s výkonem od *140 kW patří DSG k sériové výbavě. V případě TDI to platí pro verzi s výkonem 2176 kW. Nejvýkonnější motory TSI a TDI navíc zásadně disponují pohonem všech kol 4MOTION; pro TDI/*140 kW je pohon všech kol k dispozici na přání. Všechny ostatní verze mají pohon předních kol.

Volkswagen Tiguan Allspace

Tiguan Allspace – až sedmimístné SUV v podání značky Volkswagen

Více prostoru pro život na cestách. Tiguan je nejúspěšnějším SUV „Made in Germany“. Půl milionu lidí ročně se rozhoduje pro koupi tohoto všestranného vozu s pohonem předních nebo všech kol. V roce 2016 byla na trh uvedena druhá generace populárního SUV s logem VW. Volkswagen nyní rozšiřuje nabídku o nový Tiguan Allspace – svébytnou variantu bestselleru. Prostorový zázrak s rozvorem prodlouženým o 109 mm a o 215 mm delší karoserií. V kombinaci s větší variabilitou to znamená, že za dobrodružstvím může vyrazit více cestujících s ještě větším množství zavazadel. Tiguan Allspace, dodávaný na přání s uspořádáním interiéru 5+2, oslaví svou evropskou premiéru na Ženevském autosalonu (9. až 19. března). Nové SUV značky Volkswagen vstupuje do segmentu mezi důvěrně známým „klasickým“ modelem Tiguan a modelem Touareg, terénním vozem vyšší třídy. Tiguan Allspace s objemem zavazadlového prostoru až 760 litrů* je charismatickou alternativou pro všechny motoristy, kteří byli vzhledem ke svým požadavkům na vnitřní prostor dosud odkázáni spíše na vozy kategorie MPV. Při využití celé výšky interiéru až po strop a délky až k první řadě sedadel nabízí Tiguan Allspace zavazadlový prostor o objemu dokonce až 1920 litrů.

Tiguan Allspace s vyváženými proporcemi. Vývoj modelů Tiguan a Tiguan Allspace probíhal souběžně. Díky tomu se obě karosářské verze vyznačují rozhodným a suverénním vzhledem, který umocňují velká kola o průměru minimálně 17 palců. Pod vnějším designem modelu Tiguan je podepsán Marco Pavone z designérského týmu značky Volkswagen. „Zadní dveře modelu Tiguan Allspace jsme prodloužili. Abychom proporce přizpůsobili větší vnější délce, zvýšili jsme navíc kapotu motoru v přední části nad maskou chladiče,“ říká designér se specializací na exteriér. Pavone k tomu ještě dodává: „Zcela osobitá, nápadná linie zvýrazňuje při pohledu z profilu vzestupnou linii bočních oken za střešním sloupkem C.“

Tiguan Allspace ukazuje paralely s modelem Atlas pro americký trh. Tvarové řešení kapoty motoru a siluety přitom záměrně ukazuje paralely s dalším novým SUV značky Volkswagen, modelem Atlas, který byl vyvinut pro USA. Tiguan Allspace vizuálně připomíná Atlas při pohledu zpředu také nově navrženou maskou chladiče s chromovanými příčkami, které částečně zasahují až do světlometů. Mimořádně markantní je horní chromovaná lišta, která probíhá v celé šířce přední partie. Všechny verze modelu Tiguan Allspace jsou navíc sériově vybaveny granitově šedým panelem pro ochranu spodní části vozu.

Dvě varianty přídě. Stejně jako „klasický“ Tiguan bude i Tiguan Allspace nabízen se silniční a terénní variantou přídě. Druhou z nich lze navíc objednat v rámci „paketu Offroad“, koncipovaného pro jízdu v terénu, společně s odolným krytem spodní části motorového prostoru, který sahá až k nárazníku. Terénní varianta přídě zvětšuje nájezdový úhel vpředu o 7 stupňů.

Nový tvar střechy. Všechny verze modelu Tiguan Allspace jsou sériově vybaveny podélnými střešními nosiči. Novým tvarem navíc disponuje i samotná střecha. Poprvé je u modelu Tiguan Allspace nahrazen rovný povrch střechy markantními prolisy, které připomínají klasické terénní vozy. Podélné prolisy procházejí v celé délce střechy. Je-li Tiguan Allspace vybaven panoramatickým posuvným střešním oknem o rozměrech 870 x 1364 mm, jsou prolisy samozřejmě jen v zadní části střechy.

Rozšířená výbava. Mezi další znaky nového modelu Tiguan Allspace patří rozšířená sériová výbava, v níž se zrcadlí postavení této novinky mezi klasickým modelem Tiguan a exkluzivním SUV Touareg. Již vstupní verze „Trendline“ zahrnuje výbavu doplněnou o řadu nových prvků, mezi něž patří již uvedené podélné střešní nosiče (černé), multimediální systém „Composition Colour“ včetně „paketu Connectivity“ (rozhraní pro telefon a vstup USB), multifunkční volant, ušlechtilé lichoběžníkové koncovky výfukové soustavy a variabilní podlaha zavazadlového prostoru. Ještě větší změny vykazují výbavové linie „Comfortline“ (navíc mj. elektrické ovládání zadního výklopného víka, stříbrné podélné střešní nosiče) a „Highline“ (jako „Comfortline“, navíc mj. přední světlomety LED a bezklíčkový přístupový systém „Keyless Access“). SUV navíc přichází s novou generací informačních a zábavních systémů. Vrcholný systém „Discover Pro“ disponuje – jako první v této třídě – ovládáním gesty.

Nová vstupní verze s výkonem 150 k. Nabídka motorů pro nový Tiguan Allspace začíná od výkonu 110 kW/150 k a sahá až ke 176 kW/240 k (Tiguan s krátkým rozvorem: od 85 kW/115 k). Základní cena v Německu bude cca 30 000 eur. Předprodej bude zahájen již v květnu, v prvních evropských zemích bude nové SUV uvedeno na trh v září.

Další aktuality