Největší výstava klasických automobilů na světě otvírá své brány. Volkswagen Classic představuje v letošním roce ve své expozici na veletrhu Techno Classica, který se koná od 5. do 9. dubna v Essenu, hned dva tematické světy. Pod mottem „Pohon: budoucnost“ jsou vystaveny prototypy a malosériově vyráběná vozidla s elektrickým pohonem. Z části poprvé veřejně prezentované exponáty s elektrifikovaným pohonem vyprávějí „napínavý“ příběh. Volkswagen totiž zahájil výzkum techniky alternativních pohonů již před více než 40 lety. Ve druhé tematické oblasti „You better look twice“ se mohou návštěvníci výstavy těšit na klasické sportovní vozy s překvapením pod kapotou. V této sekci jsou vystaveny rychlé sériové modely ze 70. a 80. let, jejichž značný výkonový potenciál lze odhalit až při pohledu zblízka.

Pohon: budoucnost – klasické vozy s elektrifikovaným pohonem z období let 1976 až 2011

V hale 7.0 je možné obdivovat celkem sedm exponátů z období od roku 1976 do roku 2011. Mezi klasická vozidla s elektrickým pohonem patří elektromobil z roku 1976 na základě modelu Golf I, který sloužil jako zkušební vozidlo. Elektricky poháněný závodní vůz Golf II CitySTROMer dokazuje, že elektrický pohon umožňoval již v 80. letech velmi sportovní jízdu. Ještě velmi mladým zástupcem tematické oblasti „Pohon: budoucnost“ je Volkswagen NILS. Studie jednomístného elektromobilu s nulovými emisemi byla představena v roce 2011 na IAA jako moderní interpretace klasických miniaturních automobilů „Kabinenroller“ z 50. let.

Wow inside – sportovní vozy Volkswagen ze 70. a 80. let

Ve druhém tematickém okruhu, věnovaném klasickým sportovním vozům, vystavuje Volkswagen Classic model Brouk 1302 „Theo Decker“ (1972) o výkonu 135 k v úpravě stejnojmenného essenského specialisty na modelovou řadu Brouk. Společnost mu dělají tři „vlci v rouše beránčím“ z 80. let: sportovní Polo II GT G40 z roku 1988, které poskytuje nejvyšší výkon 115 k ze zdvihového objemu 1,3 litru díky přeplňování spirálovým dmychadlem; Golf II Limited z roku 1989, vyrobený v počtu pouhých 71 exemplářů; a Corrado 16V G60. Tento unikát pochází rovněž z roku 1989 a byl vyroben za účelem zkušebního provozu. Poté jej používal tehdejší šéf společnosti Karmann Rainer Thieme. Kromě motoru G60 se čtyřmi ventily na válec a výkonem 210 k disponuje toto speciální Corrado také exkluzivní výbavou.

Siláci v hledáčku – dvě fotografické akce v expozici Volkswagen Classic

Volkswagen Classic nabízí i v letošním roce již tradiční fotografickou akci. Návštěvníci, kteří si budou chtít odnést trvalou vzpomínku na výstavu Techno Classica 2017, se mohou nechat bezplatně zvěčnit s libovolným exponátem od fotografa oddělení Volkswagen Classic.

Kromě toho mohou návštěvníci také šlápnout do pedálů – a silou vlastních svalů na elektrickém jízdním kole zmáčknout spoušť fotoaparátu. Za vynaloženou námahu si odnesou domů výsostně individuální vzpomínku.

Brožura k zahájení výstavy: sáhodlouhá historie

Volkswagen Classic vydává u příležitosti zahájení výstavy Techno Classica brožuru, která se věnuje napínavé historii elektricky poháněných vozidel Volkswagen. Autoři na 40 stranách představují průkopnická vozidla Volkswagen v oblasti elektrické mobility. Speciální brožura přibližuje historii jednotlivých modelů, poskytuje podrobné informace ze zákulisí i cenné poznatky z více než čtyř desetiletí elektrické mobility. Brožuru je možné získat bezplatně přímo v expozici Volkswagen Classic.

Také internetový magazín Volkswagen Classic vydává u příležitosti zahájení výstavy klasických vozidel rozsáhlý speciál. Zajímavé příběhy, rozhovory a reportáže na téma historie elektrické mobility u značky Volkswagen naleznete od 5. dubna na volkswagen-classic.com.

Beck’s Bulli s občerstvením
V expozici oddělení Volkswagen Classic a Volkswagen Nutzfahrzeuge Oldtimer bude i v letošním roce zajištěno občerstvení ve vytříbeném klasickém stylu, protože hostům bude podávat vychlazené nápoje všeho druhu obsluha přímo z vozidla Beck’s Bulli z Hannoveru.

Exponáty podrobně

Brouk 1302 „Theo Decker“, rok výroby 1972, zážehový čtyřválec 2,0 litru, 99 kW (135 k)

Elektromobil Golf I (zkušební vozidlo), rok výroby 1976, elektromotor, 20 kW (27 k)

Bývalý závodní vůz „RWE“ Golf II CitySTROMer, rok výroby 1984, elektromotor, 56 kW (76 k)

Polo II GT G40, rok výroby 1988, zážehový čtyřválec 1,3 litru, 85 kW (115 k)

Corrado 16V G60, rok výroby 1989, zážehový čtyřválec 1,8 litru, 154 kW (210 k)

Golf II „Limited“, rok výroby 1989, zážehový čtyřválec 1,8 litru, 154 kW (210 k)

Studie „NILS“, rok výroby 2011, elektromotor, 25 kW (34 k)

Další aktuality