10 důvodů, proč si pořídit VW Touareg

10 důvodů, proč si pořídit VW Touareg

Už při červnové premiéře bylo zřejmé, že nový VW Touareg se vymyká tomu, s čím dosud proslulá německá automobilka přicházela na automobilový trh. Tohle auto nejde zkrátka přehlédnout. Nejen proto, že i v kategorii SUV je to hodně urostlý „drobeček“, ale také díky svému nadmíru atraktivnímu a povedenému designu. To je ale jen první pohled. Ten druhý a všechny další otevírají motoristům zcela jiný svět plný moderních technologií, pohodlí, vynikajících jízdních vlastností, komfortu a bezpečnosti.

Je taková i realita? Pojďme se „projet“ s člověkem nadmíru povolaným. S Jaroslavem Přikrylem, jednatelem kladenské společnosti Amond, s.r.o., který novým Touaregem sám jezdí a může srovnávat s předchozími modely se značkou VW.

Tady je jeho deset důvodů, proč si vybrat právě VW Touareg.

  1. Atraktivní, impozantní, a především povedený design

„Design se opravdu povedl. Donutí vás se za Touaregem ohlédnout. A nejen díky jeho velikosti. Působí majestátně zvenku i zevnitř, když v něm sedíte. Změny jsou zřejmé hned na první pohled, zaujmou. A co je důležité, nejde o takové změny, které by se za rok okoukaly. Tohle auto bezezbytku vyhoví jako vůz pro manažery, stejně jako rodinné auto a zrovna tak pro starší lidi, kteří stejně jako já ocení, že se do něj pohodlně nastupuje i vystupuje.“

  1. Technologická revoluce v interiéru

„Milovníci moderních technologií budou nadšeni. Nový Touareg přichází s řešením palubní desky, kterou nazval Innovision Cockpit s výlučně dotykovým ovládáním displeje. Na digitální přístrojovou desku plynule navazuje 15palcový displej nad středovým panelem a každý zcela jistě ocení i logické nastavení menu. Pravdou ale je, že ne každému dotykové ovládání vyhovuje, takže příznivci „starých časů“ mohou využít i standardní provedení palubky  s analogovými přístroji a 6palcovou obrazovkou uprostřed.“

   

  1. Před podobou interiéru vám poklesne brada

„Když komfort a pohodlí, tak se vším všudy. Stačí usednout na sedadlo a využít osmnáct nastavitelných parametrů, díky nimž si posezení upravíte na míru. To, co ale zcela vybočuje ve srovnání s dalšími modely Volkswagenu, je použití prémiových materiálů v interiéru. V tom se Touareg naprosto vymyká. Pro tohle auto ale platí tak trochu jiný přístup. Zatímco do jiných aut nastoupíte, otočíte klíčkem a jedete, v Touaregu se rozhodně vyplatí věnovat chvíli ‚pozemní přípravě‘, vše si osahat, rozkoukat se, než vyrazíte. Pak si můžete naplno užívat veškerý nabízený komfort.“

  1. Jeden z nejlepších podvozků ve své třídě

„To, co je dnes samozřejmostí, by ještě před deseti dvaceti lety byl technický zázrak. Podvozek je opravdu vynikající a do auta nepřenáší skoro nic. Kvalita jízdy a stabilita auta i vzhledem k jeho velikosti jsou dokonalé. Díky vychytávkám v podobě vzduchového pérování a aktivních stabilizátorů náklonu sedí skvěle na rovné silnici i v zatáčkách. Auto má i skvělé manévrovací schopnosti díky natáčení kol zadní nápravy. S nadsázkou se dá říct, že tohle auto i přes svou mohutnost dokáže manévrovat jako vysokozdvižný vozík. Není problém se otočit na malém prostoru. Podvozek je opravdu prvotřídní.“

  1. Motor je silák, kterého téměř neslyšíte

„Nový model VW Touareg se zatím dodává pouze s třílitrovým šestiválcem, ale v kombinaci s osmistupňovou převodovkou garantuje živou, ale zároveň příjemnou a klidnou jízdu. Motor je uvnitř dokonale odhlučněný. Neruší žádný hluk, protože slyšíte jen vzdálené ševelení, ale stačí přišlápnout plynový pedál, abyste okamžitě pocítili sílu motoru. Ostatně, zrychlení z nuly na stovku za pouhých 6,1 vteřiny, to je na tak ‚urostlé‘ SUV hodně slušný výkon.“

  1. Komfort a pohodlí při jízdě

„Čtyřzónová klimatizace, sedadla s osmnácti nastavitelnými parametry plus s osmi masážními programy zajišťují nebývalý komfort a pohodlí při jízdě. To platí především pro delší cesty. Sám osobně masáže nijak zvlášť nemusím, ale kdo je má rád, tak mu i tohle zpříjemní cestování. Můžu jen potvrdit, že cestování v Touaregu je nanejvýš pohodlné. Jel jsem do Francie, a když jsem vystupoval z auta, měl jsem pocit, jako bych jel jen do Berouna.“

  1. Auto našlapané novými technologiemi

„Každého, kdo má rád moderní technologie, nový Touareg nadchne. Nabízí jich totiž nepřeberně. Od propracovaného a osvědčeného pohonu všech kol přes různé bezpečnostní systémy až po systém nočního vidění, který detekuje živé překážky před vámi. Takový systém se normálně do aut nedává a ocení ho každý, především za snížené viditelnosti. To proto, že jinak má Touareg tak kvalitní světla, že zajišťuje skvělou viditelnost. Včetně chytrých automatických světel potlačujících odrazy dálkových světel.“

  1. Na „kouli“ utáhne až 3,5 tuny

„Nový Touareg oproti svému předchůdci o poznání narostl – je o sedm centimetrů delší a o 4 širší, což na první pohled nevypadá jako nějak zásadní čísla a zvětšení, ale je to znát. Na druhou stranu ale oproti předchůdci ubral na váze a přidal na objemu zavazadlového prostoru. Oficiálně se udává objem 810 litrů, ale záleží na nastavení zadních sedadel. To, co ocení každý, kdo cestuje s přívěsem nebo převáží loď, je to, že na ‚kouli‘ uveze Touareg až 3,5 tuny.“

  1. Není to žádný nenasytný otesánek

„Na Touaregu oceníte i jeho spotřebu. Tenhle dvoutunový ‚drobeček‘ není žádný nenasytný otesánek. V tabulkách se oficiálně udává průměrná spotřeba 6,6 litru na 100 km a nutno říct, že realita není nijak výrazně vyšší. V běžném provozu je spotřeba jen o malý kousek vyšší, při svižné jízdě v kopcích se dostanete na průměr 8,5 litru, ale faktem je, že v hustém městském provozu musíte počítat se spotřebou přes 10 litrů.“

  1. Auto jako z jiného světa

„Dělám kolem aut už hodně dlouho, ale s Touaregem mě ohromně baví jezdit. Řídil jsem spoustu aut, různých kategorií, ale tohle mě nadchlo. Oceňuji ho i proto, že už jsem starší člověk a mám rád pohodlí. A toho nabízí Touareg opravdu hodně. Od okamžiku, kdy pohodlně nastoupím, usadím se a rozjedu se. Jeden můj kolega, který během života vystřídal snad třicítku aut, mi po několika jízdách přiznal, že tohle je auto jako z jiného světa. A někdo jiný zase říká, že se mu z něj nechce nikdy vystoupit. Souhlasím s obojím.“

2018-09-21T09:27:55+00:00 16/09/2018|Hlavní strana, Nové vozy, Volkswagen|