Očima Roman Přikryla: Kodiaq Scout je opravdový skaut

„Buď připraven“ – to bylo a je odjakživa heslo skautů. Připraven na vše, co může přinést každý den na silnici, ale také na nezpevněných cestách či v terénu, je i Scout s okřídleným šípem ve znaku, přesněji Škoda Kodiaq Scout. Zepředu, zezadu i z boku je to fešák, takže dokáže udělat dojem hned na první pohled. A tenhle Scout nesleví ani po nahlédnutí do interiéru či při jízdě. A že to nejsou jen tak nějaké plané fráze nebo reklamní klišé, potvrzuje na základě vlastních zkušeností za volantem vozu i ředitel společnosti Amond Kladno Roman Přikryl.

„Se Scoutem můžete opravdu jet kamkoliv a kdykoliv. I na místa, kam byste normálně nejeli, ale tohle auto je zvládá. Co všechno Scout dokáže, jsem si mohl vyzkoušet osobně, navíc i na zkušebním polygonu. Proto vím, že to nejsou plané reklamní řeči,“ konstatoval Roman Přikryl.

První dojem je většinou hodně důležitý. Jaký byl ten váš při prvním setkání s Kodiaqem Scout?

„Předtím jsem jezdil klasickým Kodiaqem a mým prvním dojmem při setkání se Scoutem bylo, že je vyšší. Později jsem si zjišťoval, zda to tak opravdu je, nebo tak jenom působí. A je skutečně o dva centimetry vyšší. Sám jsem nevěřil, že by dva centimetry mohly být tak znát. To, že je auto vyšší, ocení většina lidí při nastupování i vystupování. A o těch několik centimetrů zvýšený podvozek může hrát roli a umožnit projetí třeba v zimě na horách, když napadne hodně sněhu. Nebo při jízdě v terénu.“

V čem je Kodiaq Scout jiný? Co ho odlišuje od toho klasického?

„Kromě toho, že je o kousek vyšší, se liší i ve vnějších doplňcích, které ho činí zajímavějším, ale není to nějak zásadní změna. Zásadnější jsou změny v interiéru. Když nastoupíte do vozu, rozdíly vidíte hned. Změnou je digitální přístrojový systém, protože u původního Kodiaqa byl klasický. Mě osobně zajímají nové elektronické systémy a těch nabízí Scout dost. A neustále znovu a znovu mě překvapují.“

Co například?

„To, co řidiči ocení v těchto zimních dnech, je třeba možnost ovládat nezávislé topení ve voze pomocí aplikace přes mobil. Když parkujete venku, můžete už z domova zapnout topení a potom přijít už do vyhřátého auta. Zrovna tak si můžete už z domova z počítače poslat do auta naplánovanou trasu a cíl schůzky nebo výletu, kam jedete. Nemusíte si potom trasu připravovat až po příchodu do auta, ale můžete rovnou jet. Aplikace slouží i vaší bezpečnosti. Nahlásí vám pohyb auta včetně pozice na mapě, kde se váš vůz právě nalézá. Zrovna tak skvěle fungují systémy pro jízdu v terénu nebo třeba na námraze.“

Zkuste vybrat největší přednosti Scouta.

„Určitě už zmíněná světlá výška. Nastupování i vystupování je pro většinu lidí pohodlnější. Výška je znát i při jízdě po nezpevněných cestách a v terénu. Už jen možnost jezdit na místech, kam byste se normálně autem nedostal, je skvělá. Přitom jízdní vlastnosti Scouta jsou srovnatelné s jakoukoliv limuzínou. Díky adaptivnímu podvozku můžete vybírat některý z režimů, například i zimní. Jízdní komfort je opravdu na vysoké úrovni. Auto navíc utáhne těžké přívěsy, obytné i nákladní. Táhli jsme za Kodiaqem na přívěsu auto zcela bez problémů.“

Má Scout vůbec nějakou horší vlastnost?

„Nedá se mluvit o horších vlastnostech, ale samozřejmě cena je vyšší. Ovšem v porovnání se srovnatelnou konkurencí a vzhledem k použitým špičkovým novým technologiím vychází cena přibližně stejná.“

Jak si Scout – a Kodiaq všeobecně – stojí na trhu?

„Je o ně velký zájem. Natolik velký, že na nové vozy se čeká i tři čtvrtě roku. To je možná ta negativní stránka tohoto auta. Příčinou je i to, že se nabízí v tolika variantách podle přání zákazníků, skoro jako stavebnice. Potom se ale protahuje i homologační proces.“

Společnost Amond je na trhu už přes 25 let. Vašima rukama prošlo mnoho aut. Kam byste zařadil Scouta?

„Rozhodně potvrzuje neustále stoupající tendenci úrovně a kvality vozů se značkou Škoda. Měl jsem možnost poznat a porovnávat auta různých modelů a značek a Scout je srovnatelný s vozy té nejvyšší třídy. Ve všech směrech – co se týká pohodlí, technologií, vybavení i jízdních vlastností. Ostatně stačí se podívat i na zahraniční recenze Kodiaqa. I tam sklízí vysoká hodnocení. Dá se říct, a to bez větší nadsázky, že Škoda Kodiaq Scout je opravdový skaut.“

Co získá zákazník tím, když si auto, a třeba konkrétně Scouta, koupí právě v autosalonu Amond?

„Samozřejmě i špičkové servisní zázemí. Jsme sice už větší firma, ale stále preferujeme osobní přístup tak, aby se u nás zákazník cítil vždy dobře. I servisní vybavení, kterým disponujeme, je na špičkové úrovni. Jsme schopni opravit vše v té nejvyšší kvalitě. Jsme tady už přes 25 let a ze zkušeností, které jsme posbírali, jsme si vzali to nejlepší. Máme minimální fluktuaci zaměstnanců, jsme stálý tým. Zákazníci ocení i to, že se pokaždé nesetkávají s někým jiným.“

2019-01-18T18:00:55+00:00 18/01/2019|Hlavní strana, Nové vozy, Škoda|