ŠKODA AUTO dosáhla v prvním pololetí roku 2018 provozního výsledku ve výši 821 milionů eur

ŠKODA AUTO i v prvním pololetí 2018 dále udržovala růstový kurs. Automobilka zvýšila tržby o 5,1 % na 9,161 miliardy eur a poprvé tak za prvních šest měsíců roku překonala hodnotu devíti miliard eur. Vysokou úroveň měl i provozní výsledek, který dosáhl 821 milionů eur. Dodávky vozů zákazníkům od ledna do června letošního roku vzrostly o 11,6 % na novou rekordní hodnotu 652 700 vozů.

Bernhard Maier, předseda představenstva společnosti ŠKODA AUTO, říká: „Výsledek prvního pololetí ukazuje, že s naší Strategií 2025 jsme i nadále na správné cestě. Aktuální paleta produktů má u zákazníků vynikající ohlas. S novými vozy FABIA a KODIAQ RS budeme v naší modelové ofenzívě pokračovat i ve druhém pololetí. Přechod našich vozů na nový měřicí cyklus WLTP však zůstává i nadále výzvou.“

Tržby společnosti ŠKODA AUTO vzrostly v období od ledna do června 2018 o 5,1 % na 9,161 miliardy eur (první pololetí 2017: 8,720 miliard eur). Provozní výsledek za toto období poklesl o 4,5 % na 821 milionů eur (první pololetí 2017: 860 milionů eur). Rentabilita tržeb dosáhla hodnoty 9,0 %, ve srovnání s 9,9 % v prvních šesti měsících roku 2017. Čistý peněžní tok dosáhl hodnoty 980 milionů eur (první pololetí 2017: 1 152 milionů eur).

„ŠKODA AUTO v prvním pololetí opět vykazovala stabilní profitabilitu a vysokou úroveň výnosů. Důležitými faktory jsou naše aktivní řízení modelového mixu v rámci pozitivního vývoje odbytu vozů a také důsledný management nákladů,“ říká člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast financí a IT Klaus-Dieter Schürmann a dodává: „Zpřísněná regulace v oblasti emisních předpisů a norem pro CO2 zvyšují požadavky na celý automobilový průmysl. Výdaje potřebné na odpovídající budoucí technologie a nové produkty v rostoucí míře ovlivňují celkový výsledek, stejně jako negativní efekty směnných kurzů a zvýšené personální náklady vyplývající z nové kolektivní smlouvy, která vstoupila v platnost v dubnu.“ ŠKODA AUTO i nadále pokračuje v realizaci své Strategie 2025. Do konce roku 2020 představí česká automobilka celkem 19 nových modelů a bude dále investovat do nových perspektivních technologií, jako je elektromobilita a digitální služby. Kromě toho bude expandovat na růstových trzích, jako například v Indii, kde značka ŠKODA přebírá vedení tržní a modelové ofenzívy celého koncernu Volkswagen

2018-08-12T08:29:26+00:00 12/08/2018|Hlavní strana, Nové vozy, Škoda|