ŠKODA dodala v únoru zákazníkům na celém světě 90 900 vozů

Výrazný růst prodejů zaznamenala ŠKODA v západní (+7,2 %) a východní Evropě (+13,1 %). Dvouciferný byl nárůst Německu, Francii, Švýcarsku, Dánsku, Portugalsku, Pobaltí a v Srbsku.

 

V porovnání se stejným obdobím minulého roku došlo k mírnému poklesu dodávek zákazníkům (únor 2018: 92 800 vozů; -2,0 %). Důvodem je současný pokles celkového trhu s osobními automobily v Číně. V západní Evropě si ŠKODA oproti minulému roku polepšila o 7,2 %. Na největším evropském trhu, v Německu, zaznamenala značka ŠKODA dvouciferný růst, stejně jako ve Francii, Švýcarsku, Dánsku, Portugalsku, v Pobaltí a v Srbsku. OCTAVIA zůstává bestsellerem, poptávka po modelech SUV dále roste.

Alain Favey, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast prodeje a marketingu, říká: „Význam našich modelů SUV, které jsou hnací silou a důležitým pilířem našeho celosvětového odbytu, dále roste. Na ženevském autosalonu jsme právě představili naše nové městské SUV – ŠKODA KAMIQ. Třetí modelová řada vozů SUV rozšiřuje naši nabídku směrem dolů. S tímto modelem jsme ideálně připraveni na to, abychom v segmentu SUV i v budoucnu nadále rostli.“

V západní Evropě zaznamenala ŠKODA v únoru 41 100 dodávek zákazníkům, což v porovnání s minulým rokem odpovídá nárůstu 7,2 % (únor 2018: 38 300 vozů). V Německu, na nejsilnějším evropském trhu, dodala česká automobilka zákazníkům 16 500 vozů a dosáhla nárůstu 11,5 % (únor 2018: 14 800 vozů). Také ve Švýcarsku (2 000 vozů; +36,4 %), v Dánsku (1 500 vozů; +48,0 %), Portugalsku (200 vozů; +28,9 %) a Francii (2 600 vozů; +14,4 %) rostla značka ŠKODA dvouciferným tempem.

Ve střední Evropě dodala ŠKODA zákazníkům 17 300 vozů (únor 2018: 18 400 vozů; -6,1 %). Na domácím českém trhu zaznamenala automobilka v únoru 7 100 dodávek zákazníkům (únor 2018: 8 300 vozů; 14,7 %). Vývoj dodávek zákazníkům tak odráží současný celkový pokles českého trhu s osobními vozy. Nárůst zaznamenala značka mimo jiné ve Slovinsku (700 vozů; +30,0 %), Maďarsku (1 200 vozů; +3,5 %) a v Polsku (6 200 vozů; +1,2 %).

Ve východní Evropě bez Ruska vzrostly dodávky zákazníkům o 13,1 % na 3 500 vozů (únor 2018: 3.100 vozů). Česká automobilka si výrazně polepšila především v Srbsku (600 vozů; +31,5 %).

V Rusku dodala ŠKODA zákazníkům 5 900 vozů a potvrdila tak výsledek předešlého roku (+0,6 %, únor 2018: 5 900 vozů).

V Číně, na celosvětově největším trhu značky, zaznamenala ŠKODA v únoru 16 000 dodaných vozů, což ve srovnání se stejným měsícem minulého roku představuje pokles o 18,4 % (únor 2018: 19 600 vozů). Pokles celkového čínského trhu s osobními vozy se tak projevil i na dodávkách vozů české automobilky.

V Indii dodala automobilka v únoru zákazníkům 1 200 vozů, což představuje pokles o 10,3 % oproti stejnému měsíci loňského roku (únor 2018: 1 400 vozů).

V Alžírsku dodala ŠKODA v únoru zákazníkům 1 700 vozů a ve srovnání s loňským rokem tak zaznamenala nárůst 418,9 % (únor 2018: 300 vozů).

Dodávky vozů značky ŠKODA zákazníkům v únoru 2019:

(v kusech, zaokrouhleno, po jednotlivých modelech; +/- v procentech 
ve srovnání se stejným obdobím minulého roku)

ŠKODA OCTAVIA (26.400; -16,9 %)
ŠKODA FABIA (15.700; -4,4 %)
ŠKODA RAPID (13.000; -10,3 %)
ŠKODA KODIAQ (11.200; +9,9 %)
ŠKODA KAROQ (10.300; +71,5 %)
ŠKODA SUPERB (8.200; -27,5 %)
ŠKODA KAMIQ (prodej pouze v Číně: 3.000; –)
ŠKODA CITIGO (prodej pouze v Evropě: 3.100; +21,1 %)

2019-03-24T10:52:19+01:00 24/03/2019|Hlavní strana, Nové vozy, Škoda|