Úspěšný rok 2018 pro společnost ŠKODA AUTO – rok 2019 bude ve znamení eMobility

eMobilita: V roce 2019 uvede ŠKODA model SUPERB s plug-in hybridním pohonem a elektrickou verzi modelu CITIGO.

V roce 2018 dodala ŠKODA svým zákazníkům celkem 1 253 700 vozů a již pátý rok za sebou tak dosáhla nového prodejního rekordu. S rokem 2019 začíná pro značku ŠKODA éra eMobility. Zahájena bude elektrickou verzí modelu CITIGO a modelem SUPERB s plug-in-hybridním pohonem. ŠKODA pokračuje důsledně v realizaci své Strategie 2025 také v oblasti digitalizace: ŠKODA AUTO DigiLab je zastoupen v Praze a v IT-hotspotu v Izraeli, kde již navázal četná partnerství se startupy. Kromě toho je automobilka v rámci projektu INDIA 2.0 odpovědná za modelovou ofenzívu koncernu Volkswagen na indickém trhu.

ŠKODA AUTO i nadále udržuje celosvětově úspěšný kurz: v roce 2018 dosáhla automobilka popáté za sebou nového prodejního rekordu. Dodávky zákazníkům v minulém roce vzrostly o 4,4 % na 1 253 700 vozů. Výrazný nárůst dodávek zákazníkům zaznamenala automobilka v Evropě (+4,9 %) a na růstových trzích v Číně (+4,9 %) a Rusku (+30,7 %). Hlavními motory růstu jsou nadále SUV modely KODIAQ a KAROQ, bestsellerem značky zůstává ŠKODA OCTAVIA.

S 341 000 dodanými vozy zákazníkům je Čína nadále celosvětově nejvýznamnějším trhem značky ŠKODA. V Německu, na největším evropském trhu a zároveň druhém největším trhu značky ŠKODA, zaznamenala automobilka 176 600 dodaných vozů, což v porovnání s minulým rokem představuje nárůst o 1,9 %. Na domácím českém trhu dodala ŠKODA zákazníkům 93 600 vozů. První desítku největších trhů značky ŠKODA doplňuje Velká Británie (74 500 vozů), Polsko (71 100 vozů), Francie (32 000 vozů), Španělsko (27 000 vozů), Itálie (26 400 vozů) a Rakousko (24 900 vozů).

Předseda představenstva společnosti ŠKODA AUTO Bernhard Maier říká: „V roce 2018 jsme našim zákazníkům opět dodali více vozů než kdykoli předtím. Ukazuje se, že naše Strategie 2025 zabírá, produktová ofenzíva ukazuje celosvětově svou sílu. ŠKODA roste trvale a řízeně, přestože rok 2018 připravil celému automobilovému odvětví mnohé výzvy, jako např. přechod na WLTP. V roce 2019 v produktové ofenzívě budeme důsledně pokračovat novými modely, jako je SCALA, KAMIQ a mnoha dalšími. Současně v letošním roce zahájením výroby našeho prvního vozu s plug in-hybridním pohonem a prvního čistě elektricky poháněného automobilu vstoupí značka ŠKODA do éry eMobility – to je naprosto výjimečný moment ve 124leté historii našeho podniku.“

ŠKODA vstupuje do éry eMobility a přebírá v koncernu další odpovědnosti
Domovem automobilky je Česká republika. Z českých výrobních linek sjelo v roce 2018 celkem 886 100 vozů. Automobilka tak zaznamenala meziroční nárůst o 3,3 % a zároveň také nový výrobní rekord. Důvěru koncernu Volkswagen v české výrobní závody a jejich standardy kvality potvrzuje rozhodnutí koncernu o přemístění výroby modelové řady Volkswagen Passat od roku 2023 do závodu společnosti ŠKODA AUTO v Kvasinách, kde se bude vyrábět společně s modely ŠKODA SUPERB a ŠKODA KODIAQ.

V roce 2019 vstoupí značka ŠKODA do éry eMobility. 124 let po založení automobilky představí ŠKODA svůj první sériový elektrifikovaný model SUPERB PHEV. Vlajková loď značky s plug-in-hybridním pohonem bude sjíždět z linky závodu v Kvasinách. CITIGO rozšíří nabídku automobilky o elektromobil s čistě bateriovým pohonem. V roce 2020 budou následovat první sériové modely na bázi platformy MEB (Modularer Elektrifizierungsbaukasten), mezi nimi také sériová verze studie ŠKODA VISION iV Do roku 2022 představí ŠKODA více než 30 nových modelů, z nichž více než deset bude elektrifikovaných.

Kromě elektromobilů bude mladoboleslavský závod od roku 2019 vyrábět také elektrické komponenty pro plug-in-hybridní modely několika značek koncernu Volkswagen.

ŠKODA důsledně pokračuje v internacionalizaci a digitalizaci
ŠKODA důsledně pokračuje v získávání nových trhů. Od minulého roku je značka aktivní také v Singapuru – automobilka je tak nyní zastoupena na 103 trzích. ŠKODA zaměstnává po celém světě více než 36 000 zaměstnanců. Internacionalizace automobilky je jedním z pilířů Strategie 2025.

Dalšími strategickými oblastmi jsou eMobilita, autonomní řízení, konektivita a digitalizace. Důslednou realizací těchto témat chce ŠKODA AUTO na jedné straně nadále zvyšovat prodej vozů. Na straně druhé mají nové oblasti podnikání, jako například poskytování nových digitálních služeb mobility, vytvořit širší základnu růstového kurzu.

Transformace mobility a digitální transformace přitom mají mimořádný strategický význam. ŠKODA intenzivně pracuje na digitalizaci svých produktů a procesů. Tento proces zahrnuje všechny oblasti podnikání od nákupu přes další vzdělávání, finance, nábor až po prodej. Pozornost přitom bude věnována zejména technickému vývoji, výrobě, logistice a samozřejmě také hotovým produktům pro koncového zákazníka.

V oblasti logistiky a výroby sází automobilka stále více na technologie podle vzoru Průmyslu 4.0: Ve velkých praktických testech v českých výrobních závodech evidují plně autonomní drony stavy přepravních obalů, roboty pracují společně s lidskými kolegy a chytrým způsobem ulehčují jejich práci. Pomocí prediktivní údržby stroje samy identifikují potřebu údržby nebo opravy dříve, než dojde ke škodám nebo prostojům. A při balení sad zcela rozložených vozů (CKD) ukáží projekce v rozšířené realitě, kam a jak se mají jednotlivé díly na paletě uložit.

Při zavedení nové modulární stavebnice infotainmentu MIB 3 vystupuje ŠKODA v rámci celého koncernu v roli průkopníka. Pro zákazníky značky to tedy znamená, že ve svých vozech brzy získají nejlepší konektivitu a mohou si užívat výhod komfortních aktualizací prostřednictvím bezdrátového připojení k internetu ve všech nových modelech značky.

Ve spolupráci s městy, jako je například Praha, se společnost ŠKODA AUTO angažuje při realizaci městských konceptů udržitelné mobility. Cílem je optimalizace provozu a inteligentní propojení intermodální dopravy. Díky tomu se zvýší bezpečnost a komfort lidí a současně se také sníží zátěž pro životní prostředí.

ŠKODA AUTO DigiLab posiluje schopnost inovovat a kompetenci k digitálnímu vývoji
ŠKODA AUTO zároveň vyvíjí také různá řešení mobility a Vehicle on demand. Peer to peer-carsharing HoppyGo, studentský projekt sdílení vozů Uniqway nebo také služba mobility Care Driver pro lidi s potřebou zvláštní péče vznikly ve ŠKODA AUTO DigiLabu. Aktuálně testuje ŠKODA perspektivní řešení doručování, kdy se zásilky doručují přímo do zavazadlového prostoru objednatele – digitálně zabezpečené a s maximálním komfortem pro řidiče vozu značky ŠKODA.

ŠKODA AUTO DigiLab slouží jako hlavní nástroj a hnací motor pro řadu digitálních inovačních procesů. Tato kreativní dílna posiluje kompetence značky v oblasti digitálního vývoje. Vedle původního pracoviště v Praze zahájil na počátku roku 2018 svoji činnost také ŠKODA AUTO DigiLab Israel Ltd. v IT-hotspotu Tel Avivu. Obě centra jsou součástí startupové scény, přemýšlí nekonvenčně a jednají agilně. Vyvíjí nové obchodní modely, řešení a produkty související s mobilitou budoucnosti.

Inovativní centrum si v Tel Avivu na místní startupové scéně vybudovalo silnou síť a v oblastech umělé inteligence, Big Data, kybernetické bezpečnosti a senzoriky vozů aktuálně spolupracuje s 13 nadějnými začínajícími podniky. ŠKODA si tak zajišťuje přístup k novým technologiím, jako jsou Big Data a umělá inteligence.

Tento směr znázorňují tří příklady: Anagog se specializuje na vývoj a aplikaci umělé inteligence v souvislosti s mobilitou. Izraelský startup dokáže prostřednictvím softwaru analyzovat a pochopit chování zákazníků v určitých situacích, například řidiče navigovat k nejbližšímu volnému parkovišti. Chakratec se zabývá nabíjecími stanicemi pro elektromobily s akumulátorem elektřiny, pracujícím na bázi konceptu setrvačníku, s takřka neomezeným počtem cyklů hloubkového nabití a vybití. To mimo jiné umožní i instalaci nabíjecích stanic na odlehlých místech. Zakladatelé UVeye nabízí kamerovou technologii, která naskenuje vůz a zjistí případná poškození, což je zajímavé například pro oblast výroby nebo kvality.

ŠKODA odpovídá za modelovou ofenzívu koncernu Volkswagen v Indii
V červnu 2018 převzala ŠKODA vedení projektu INDIA 2.0. V této pozici zodpovídá značka ŠKODA za modelovou ofenzívu koncernu Volkswagen na indickém trhu. Koncern Volkswagen do realizace záměru investuje jednu miliardu eur, zejména v období mezi roky 2019 a 2021. Investice bude přednostně směřována do vývoje vozů značek ŠKODA a Volkswagen, které budou vytvořeny na míru požadavkům zákazníků na indickém subkontinentu. Prvním z těchto modelů bude SUV v segmentu A0, které bude představeno v roce 2020. Otevření Technologického centra v Pune v lednu 2019 bylo prvním velkým krokem k realizaci projektu. Maximální blízkosti k trhu dosáhne ŠKODA AUTO pomocí vysokého stupně lokalizace, která bude dosahovat 95 %. To znamená, že téměř všechny komponenty vozů budou vyráběny v Indii.

Christian Strube, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast technického vývoje, říká: „Zahájením provozu Technologického centra potvrzujeme naše odhodlání dovést projekt INDIA 2.0 k úspěchu. Indie má vynikající univerzity a vysoce kvalifikované zaměstnance a toto moderní centrum nám pomůže tohoto potenciálu využít – zejména pak v oblasti designu a vývoje. Lokální vývoj je podle nás klíčem k úspěchu.“

2019-03-24T11:03:57+02:00 24/03/2019|Hlavní strana, Nové vozy, Škoda|