VW T-Roc: Poslušný fešák i s lehkou nohou

Vozy kategorie SUV jsou v posledních letech zkrátka „in“. Proto nijak nepřekvapuje, že také automobilka Volkswagen rozšířila svoji nabídku v této kategorii zatím o poslední a v pořadí už čtvrtý model. Po Tiguanu, Tiguanu Allspace a Touaregu přichází na scénu T-Roc. No, a kdo by si nechtěl poslední přírůstek SUV do rodiny se značkou VW vyzkoušet takříkajíc „na vlastní kůži“?
„Esúvéčko“ T-Roc rozhodně zaujme hned na první pohled. V našem případě VW T-Roc Sport 1,5 TSI EVO. Design vozu oko laika a nejspíš i odborníka určitě potěší. T-Roc se rozhodně neřadí mezi ta největší SUV, ale není ani nijak malý. Takový docela přívětivý kompromis. A jak už bylo řečeno, rozhodně na první pohled povedený a líbivý.Konečně jsme mohli vyrazit. S naší dvouletou dcerkou jsme se rozhodli vyjet si o dubnovém víkendu na rodinný výlet. Cílem se stala 80 kilometrů vzdálená zoologická zahrada kousek za Nymburkem. Celkem jsme nakonec najeli zhruba 200 kilometrů. Cestou tam spíš po okreskách, zatímco zpátky po dálnici.
S lehkou nohou na plynu po okresních silnicích to byla velice příjemná jízda. Auto poslouchalo, k pohodě přispěl i sportovní volant se zajímavým řešením tvaru volantu, který dobře sedl do rukou. Příjemnou zkušeností byl i systém EKO jízdy. V okamžiku, kdy jedete v klidu ustálenou rychlostí, naskočí úsporný režim a jedete jen na dva válce. Nijak to komfortu jízdy nevadí, když zbylé dva válce „odpočívají“.
Na zpáteční cestě už jsme dva válce odpočívat nenechali, pedál plynu jsme sešlápli o poznání víc, i když jsme zároveň museli akceptovat maximální povolenou rychlost. Ale pravda, tu a tam jsme ji v nedělním volnějším provozu lehce překročili. Tomu také odpovídala mírně zvýšená spotřeba 8,6 litru, ale předtím na okreskách a s lehkou nohou jsme jeli za 6,6 litru na 100 kilometrů.
To, co jsme hodně ocenili, byl velmi dobrý výhled z auta, také výborně nastavitelné sedačky. A když už jsme u interiéru… Velice se nám líbily digitální budíky a animace o stavu vozidla. Zrovna tak byl příjemný velký displej a snadná obsluha rádia a dalších funkcí na středovém ovládacím panelu. Funkce asistenta hlídání jízdního pruhu je skvělým doplňkem. Ostatně, v tomhle autě se cítíte velmi bezpečně. Platí to pro dospělé na předních sedadlech, stejně jako pro dětské pasažéry na zadních sedačkách.Při našem testování jednoznačně převládala pozitiva. Toto auto je na kratší výlety nebo na větší nákupy naprosto ideální. Ale našli jsme i několik detailů, které nám úplně nesedly. Pro dvě malé děti v autosedačkách vzadu je docela málo místa pro nohy. A když jsme dali do kufru složený kočárek, zabral téměř celý prostor. Takže na cestování s malými dětmi a spoustou nutných věcí není tohle SUV tak docela praktické.
Ale to nic nemění na tom, že tento model rozhodně nebude v rodině VW žádnou „popelkou“. Cílí totiž především na mladé lidi a páry, stejně jako nadchne starší ročníky. Ti si naplno a bezezbytku vychutnají všechny „služby“, které T-Roc nabízí.

2018-04-23T10:51:44+00:00 23/04/2018|Hlavní strana, Nové vozy, Volkswagen|