VW Tiguan Allspace versus Škoda Kodiaq. Kdo vyhrál?

Testovat VW Tiguan Allspace a porovnávat ho se Škodou Kodiaq, to je jako zavítat do jedné rodiny a srovnávat dva sourozence. I když v tomto případě jde o sourozence, kteří jsou si navzájem docela ostrými konkurenty. Tato dvě auta kategorie SUV si jsou v mnoha směrech hodně blízká. Jako majitel Kodiaqa jsem si mohl vyzkoušet novinku z koncernu VW, kterou je prodloužený Tiguan Allspace s dvoulitrovým benzinovým motorem. A výsledek? Ještě ho neprozradím, ale byla to hodně vyrovnaná bitva.

Kodiaq si během krátké doby vydobyl na automobilovém trhu velice slušnou pozici. Teď přichází VW se zvětšenou verzí Tiguanu, který je zhruba o dvacet centimetrů delší než jeho předchůdce a tím pádem nabízí větší úložný prostor, nebo případně variantu se třetí řadou sedadel.

Tak pojďme na to…

Začnu prvním dojmem v okamžiku, kdy člověk usedne do auta a rozjede se. Nevím, jestli to je o zvyku, ale u Kodiaqa je uspořádání ovládacích prvků na palubním počítači z mého pohledu o malinko přehlednější. Na druhou stranu i pro Tiguana platí, že uspořádání přístrojové desky a ovládacích prvků je účelné a čisté, bez rušivých prvků. Sednete, jedete a ovládáte. Ostatně tohle pro vozy se značkou VW platí tak nějak všeobecně.

To, co jsem po chvíli jízdy vnímal mnohem intenzivněji, bylo pohodlí sedadel. Trvalo mi nějaký čas, než jsem si na posezení v Tiguanovi zvykl… Ale to tak trochu přičítám své urostlejší postavě a zvyku na posezení v Kodiaqu.

Pohodlí a komfort, to mají Tiguan a Kodiaq také společné, stejně jako perfektní výhled z auta. Bez problémů a pohodlně se do auta také nastupuje i vystupuje. I to platí pro obě SUV.

Jízda ve VW Tiguan Allspace a v Kodiaqu je naprosto srovnatelná. Obě auta jsou skvěle ovladatelná a drží stopu i při vysokých rychlostech. Oceníte reakci motoru při předjíždění a klidnou jízdu i v městském provozu. Motor je totiž téměř dokonale odhlučněný, takže si můžete v klidu užívat povídání se spolujezdci, aniž byste museli jakkoli zvyšovat hlas. Snad jen v některých chvílích je Kodiaq o něco měkčí než jeho sourozenec z koncernu VW, což je potom znát při rychlejším projíždění zatáček.

To, co jsem ocenil známkami nejvyšších hodnot, byl zavazadlový prostor Tiguanu. Ve dvou lidech jsme ho využili pro převoz dvou kol a navíc i golfové výbavy, tedy golfových bagů a vozíků. Vše se vešlo s ještě poměrně značnou rezervou, což ocení každý, kdo rád sportuje a převáží poněkud rozměrnější zavazadla nebo „vlastní“ početnější rodinu a musí počítat s větším počtem zavazadel.

Jen podotýkám, že Kodiaq je na tom s kufrem prakticky stejně. Jeden drobný detail ale přináší body navíc pro VW – když sklopíte sedadla, nemáte v Kodiaqu plochou podlahu, takže z tohoto „měření sil“ vychází o krapítek lépe Tiguan. Co se týče velikosti zavazadlového prostoru, je na tom sice Škoda papírově o trochu lépe, ale prakticky se to vlastně nepozná. Tak je ten rozdíl malý.

Sečteno podtrženo, z mého pohledu v tomto testu vychází o kousek lépe Kodiaq, ale je to tak trochu ovlivněno i tím, že ho mám doma v garáži a už jsem si na jeho přednosti zvykl, zatímco VW Tiguan Allspace jsem okusil jen na krátkou dobu a nestihl objevit všechny jeho přednosti. V každém případě by v Mladé Boleslavi neměli usínat na vavřínech a opájet se úspěchy Kodiaqa na trhu, protože Tiguan Allspace je v řadě aspektů více než vyrovnanou konkurencí. Minimálně proto, že na přední masce nese světově respektovanou značku VW.

2018-12-18T11:01:30+00:00 17/12/2018|Hlavní strana, Nové vozy, Škoda, Volkswagen|