Nabídka motorizací pro ŠKODA OCTAVIA

Široká nabídka motorizací, plug-in hybrid, mild-hybrid, naftový, benzinový motor a motor s pohonem na zemní plyn


Čtvrtá generace modelu ŠKODA OCTAVIA míří na trh s nejširší nabídkou úsporných, elektrifikovaných, 
alternativních a ekologických motorů v historii. 

Celkem bude k dispozici pět možností pohonu. Ikonický model značky ŠKODA nabízí vylepšené benzinové 
a naftové motory, verzi OCTAVIA G-TEC s pohonem na zemní plyn (CNG) a také elektrifikované verze. 
Po vzoru modelu SUPERB iV přichází OCTAVIA jako druhý model značky ŠKODA také s plug-in hybridním pohonem. K dispozici jsou dvě výkonové varianty, OCTAVIA iV a také sportovní verze OCTAVIA RS iV. ŠKODA OCTAVIA je první vůz značky ŠKODA, který nabízí dvě verze e-TEC s mild-hybridní technikou.

Christian Strube, člen představenstva za oblast Technického vývoje společnosti ŠKODA AUTO, říká:
„Čtvrtá generace modelu OCTAVIA nabízí širokou nabídku motorizací jako žádný jiný vůz ŠKODA. Z celkem pěti různých typů pohonu si každý zákazník vybere ten správný. Díky elektrifikovaným pohonům, mezi které patří nová mild-hybridní technologie a model OCTAVIA iV s plug-in hybridním pohonem ve dvou výkonnostních stupních, jsme opět snížili emise CO₂. Verze iV nabízí lokálně bezemisní jízdu s dojezdem až 60 km v režimu WLTP. Dále také neustále vylepšujeme spalovací motory, které jsou nyní úspornější. U naftových motorů nové generace Evo jsme díky procesu Twin Dosing snížili emise oxidů dusíku až o 80 %.“

Po vzoru modelu SUPERB iV přichází nová OCTAVIA jako druhý model značky ŠKODA s plug-in hybridním pohonem, a to ve dvou výkonových variantách.
Pohon sportovního vrcholného modelu ŠKODA OCTAVIA RS iV zajišťuje benzinový motor 1,4 TSI o výkonu 110 kW (150 k) a elektromotor o výkonu 85 kW. Celkový systémový výkon činí 180 kW (245 k). Maximální točivý moment činí 400 Nm. 

Model OCTAVIA iV, který je dostupný od výbavového stupně Ambition, nabízí točivý moment 350 Nm a celkový systémový výkon 150 kW (204 k). Ovládání šestistupňové automatické převodovky DSG systémem shift-by-wire probíhá elektronicky. Objem zavazadlového prostoru verze liftback činí 450 l,
objem zavazadlového prostoru verze kombi činí 490 l.

OCTAVIA iV nabízí dojezd v čistě elektrickém módu až 60 km v režimu WLTP.

Obě varianty modelu OCTAVIA iV mají kromě klasické 12V startovací baterie umístěné v zavazadlovém prostoru také vysokonapěťovou lithium-iontovou baterii s kapacitou 37 Ah, respektive 13 kWh. Tato baterie umožňuje lokálně bezemisní jízdu s dojezdem v čistě elektrickém módu až 60 km v režimu WLTP. Emise CO₂ činí pouze 30 g/km. Model tak již splňuje požadavky budoucí normy Euro 6d. Baterii lze pohodlně dobít doma z běžné domácí zásuvky nebo pomocí wallboxu. Konektor k nabíjení baterie se nachází pod krytkou v předním nárazníku na straně řidiče. Krytka se otevírá stisknutím tlačítka ve výplni dveří.
 

Premiéru ve voze ŠKODA mají motory s mild-hybridní technologií

OCTAVIA je první vůz značky ŠKODA, který nabídne dvě varianty motoru e-TEC s mild-hybridní technologií. U tříválcového motoru 1,0 TSI o výkonu 81 kW (110 k) a čtyřválcového motoru 1,5 TSI o výkonu 110 kW (150 k) je v kombinaci se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG použit 48V řemenový startér-generátor a 48V lithium-iontový akumulátor s kapacitou 0,6 kWh, který je umístěný pod sedadlem spolujezdce a dobíjí se výhradně rekuperací brzdné energie. 48V akumulátor také umožňuje pomocí měniče stejnosměrného proudu dobíjet 12V baterii. Tato elektrická energie je následně použita pro podporu spalovacího motoru startér‑generátorem. Tato podpora může dosahovat až 50 Nm točivého momentu. Systém také umožňuje plachtění se zcela vypnutým spalovacím motorem. Mild-hybridní technologie tak snižuje spotřebu paliva až o 0,4 l/100 km a rovněž emise CO₂. Start spalovacího motoru je také tišší a doprovází jej méně vibrací. Charakteristickým znakem vozu OCTAVIA s mild-hybridní technologií je
plaketa e-TEC na pátých dveřích.

OCTAVIA G-TEC s pohonem na zemní plyn

Varianta G-TEC s motorem 1,5 TSI o výkonu 96 kW (130 k) nabízí pohon na zemní plyn. Díky ekologickému spalování zemního plynu motor produkuje v provozu na zemní plyn přibližně o 25 % nižší emise CO₂ než provedení s benzinovým motorem. Vůz také produkuje mnohem méně oxidů dusíku (NOx) a nevypouští žádné saze. Motor pracuje velice úsporně, mj. díky proměnnému časování sacích ventilů, které umožňuje chod v takzvaném Millerově spalovacím cyklu. Spotřeba činí od 3,42 kg CNG/100 km* v provozu na zemní plyn a 4,6 l/100 km* v benzinovém režimu. ŠKODA OCTAVIA G-TEC nabízí díky zásobníkům s kapacitou 17,33 kg zemního plynu dojezd až 500 km* v režimu WLTP při provozu na zemní plyn. V kombinaci s benzinovou nádrží o objemu 9 l se dojezd zvyšuje o dalších 190 km*. OCTAVIA G-TEC tak nabízí celkový dojezd na jedno natankování všech nádrží až 690 km*. Přepínání mezi benzinovým režimem a režimem na zemní plyn probíhá automaticky a bez zásahu řidiče. Vůz využívá benzinový motor pouze v případě, kdy vůz startuje po doplnění zemního plynu, pokud venkovní teplota klesne pod -10 °C nebo pokud jsou zásoby zemního plynu vyčerpány tak, že tlak v nádrži klesne pod 11 bar. Charakteristickým znakem vozu OCTAVIA G-TEC je specifický vzhled Virtuálního Kokpitu a plaketa G-TEC na zádi. Objem zavazadlového prostoru činí 455 l u verze liftback a 495 l u verze kombi.

*Jedná se o předběžné údaje, které se mohou změnit.

Vylepšené naftové a benzinové motory generace Evo

Tři naftové motory modelu OCTAVIA patří k nové generaci Evo a splňují již budoucí emisní normu Euro 6d. Díky optimalizaci systému úpravy výfukových plynů SCR vypouští motory nové generace Evo až o 80 % méně oxidů dusíku (NOx). Během takzvaného procesu Twin Dosing dochází k vstřikování AdBlue® před dva SCR katalyzátory, které jsou řazené za sebou. Nový motor 2,0 TDI se dodává ve výkonových
variantách 85 kW (115 k), 110 kW (150 k) a 147 kW (200 k). Díky optimalizaci klikového mechanismu a variabilní geometrii lopatek turbodmychadla došlo ke snížení spotřeby až o 0,4 l na 100 km v porovnání
se srovnatelnými motory předchozí generace. 
Také benzinové motory modelu OCTAVIA jsou nové generace Evo. Motory Evo mají na povrchu válců vrstvu materiálu nanášenou za pomoci plazmatu, která zvyšuje účinnost motoru, a pracují se vstřikovacími tlaky 350 bar. 
Tříválcový motor 1,0 TSI má výkon 81 kW (110 k). Je vybaven turbodmychadlem s proměnlivou geometrií rozváděcích lopatek a pracuje v hospodárném Millerově spalovacím cyklu.
Čtyřválcový motor 1,5 TSI má výkon 110 kW (150 k) a je vybaven technologií aktivního řízení válců (ACT), která při nízké zátěži automaticky odpojuje dva válce a snižuje tak spotřebu.
Čtyřválcový motor 2,0 TSI má výkon 140 kW (190 k). Stejně jako vrcholný naftový motor se standardně nabízí se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG a pohonem všech kol.

Nová OCTAVIA navíc přichází s novou generací manuální převodovky MQ281, která v porovnání s předchozí převodovkou MQ250 snižuje emise CO₂ motoru 1,5 TSI/110 kW v režimu WLTP o 1,4 g/km. V porovnání s manuální převodovkou MQ350 u motoru 2,0 TDI/110 kW snižuje nová převodovka emise CO₂ v režimu WLTP o 2,4 g/km.