Nová ŠKODA Octavia G-TEC

Alternativa šetrná k peněžence i životnímu prostředí

Nabízí pohon na zemní plyn (CNG), který je šetrný k životnímu prostředí. 
Dodává se s motorem 1,5 TSI o výkonu 96 kW (130 k) a při provozu čistě na zemní plyn nabízí dojezd 
až 500 kilometrů* v režimu WLTP. Zemní plyn se uchovává ve třech nádržích, které jsou uloženy v podvozku a mají celkovou kapacitu 17,33 kg. Díky devítilitrové nádrži na benzin nemá OCTAVIA G-TEC problém ani v oblastech s horší dostupností zemního plynu. Nová OCTAVIA G-TEC bude uvedena na evropský trh na podzim letošního roku.

OCTAVIA G-TEC s motorem 1,5 TSI o výkonu 96 kW (130 k) nabízí pohon na zemní plyn. Díky velmi ekologickému spalování zemního plynu motor produkuje při provozu na zemní plyn přibližně o 25 mise CO2 než provedení s benzinovým motorem. Vůz také produkuje mnohem méně oxidů dusíku (NOx)% nižší e
a nevypouští žádné saze. 
Motor pracuje velice úsporně, mj. díky proměnnému časování sacích ventilů, které umožňuje chod
v takzvaném Millerově spalovacím cyklu. Spotřeba činí 3,4−3,6 kg CNG/100 km* při provozu na zemní plyn
a 4,6 l/100 km* v benzinovém režimu.

Díky zásobníkům zemního plynu s kapacitou 17,33 kg nabízí ŠKODA OCTAVIA G-TEC dojezd až 500 km* v režimu WLTP při provozu na zemní plyn. V kombinaci s benzinovou nádrží o objemu 9 l se dojezd zvyšuje o dalších 190 km*. OCTAVIA G-TEC tak nabízí celkový dojezd na jedno natankování všech nádrží cirka 700 km*. Přepínání mezi benzinovým režimem a režimem na zemní plyn probíhá automaticky a bez zásahu řidiče.

Vůz využívá benzinový motor pouze v případě, kdy vůz startuje po doplnění zemního plynu, pokud venkovní 
teplota klesne pod -10 °C nebo pokud jsou zásoby zemního plynu natolik vyčerpány, že tlak v nádrži klesne 
pod 11 barů. Charakteristickými znaky vozu OCTAVIA G-TEC jsou specifický vzhled Virtuálního Kokpitu a plaketa G-TEC na zádi. Objem zavazadlového prostoru činí 455 l u verze liftback a 495 l u verze kombi.

Již při spalování přírodního zemního plynu produkuje OCTAVIA G-TEC při provozu na zemní plyn o 25 % nižší 
emise CO2 než provedení s benzinovým motorem. Když se do spalované směsi přimíchá 20 % bioplynu, což je momentálně poměrně běžnou praxí například v Německu, sníží se emise CO2 dokonce o 35 až 40 %. Pokud se podíl bioplynu, který se vytváří z rostlinných zbytků a biologického odpadu, ve spalované směsi ještě zvýší, 
je možné dosáhnout až 90% snížení emisí CO2. Tento stav se již blíží uhlíkové neutralitě. Úplné uhlíkové 
neutrality by bylo možné dosáhnout spalováním syntetického metanu, k jehož výrobě by byla použita pouze 
energie získaná z obnovitelných zdrojů. Tento výrobní postup se však zatím nachází ve fázi vývoje.

*Jedná se o předběžné údaje, které se mohou změnit.

Více informací Vám poskytnou naši prodejci nových vozů ŠKODA.
https://www.amond.cz/kontakt